O szczecińskim Bosmanie mówi się, że to browar z duszą. I jest to stwierdzenie jak najbardziej słuszne. Jego historia sięga 170 lat wstecz. Tworzą ją nie tylko miejsce i produkt, lecz przede wszystkim ludzie. Wszystko zaczęło się w niemieckim Stettinie. I tak, przez lata, tradycja piwowarska w naszym mieście rosła w siłę. Obecnie marka Bosman należy do grupy Carlsberg. W tym roku miała nie lada okazję do świętowania. Rocznica dostojna, zacna, wymagająca oprawy i zapisania złotymi zgłoskami.
rozwią zanie
Jeśli świętować, to tylko hucznie, w uroczystym formacie. Kartom historii nadaliśmy oprawę wyjątkową. 170 lat wzlotów, wydarzeń większych i mniejszych zamknęliśmy w przygotowanej przez nas książce. Opracowaliśmy szatę graficzną stosowną do okazji i charakteru marki. Z przyjemnością stanęliśmy po drugiej stronie aparatu, by uchwycić duszę tego niesamowitego miejsca i energię osób go współtworzących. Odpowiadaliśmy za sesję zdjęciową i pokazanie tego, co na co dzień nie jest dostępne dla oka ludzkiego. Tak powstało wydawnictwo, namiastka zdarzeń prawdziwych, niemałych, ważnych. Zwieńczeniem całości była wystawa, zorganizowana z okazji jubileuszu Browaru Bosman. Na dziedzińcu Muzeum Tradycji Regionalnych (Muzeum Narodowe w Szczecinie), przy okazji Nocy Muzeów, zaprezentowaliśmy zdjęcia zarówno współczesne, jak i historyczne, i oczywiście – z duszą.
efekt
Czy w 1848 roku, Julius Albrecht Weidmann, założyciel browaru, był zdolny chociaż pomarzyć, jak bardzo rozrośnie się jego firma – tego nie wiemy. Jesteśmy jednak pewni, że Browar Bosman jest ważnym miejscem na mapie Szczecina. Dlatego należy przybliżać je lokalnej społeczności i budować świadomość marki, do czego z niemałą ciekawością i jeszcze większym zaangażowaniem przyczyniliśmy się. Książka “Z żaglem na etykiecie. Historia Browaru Bosman”, a także wystawa, którą przygotowaliśmy, z dumą wpisują się w nasze doświadczenie.